FÖRDJUPNINGSKURS FÖR YOGALÄRARE 27 juli-2 augusti

Du är inbjuden till en vecka där inspiration, fördjupning och vidareutbildning är ledorden. Denna retreat riktar sig till dig som redan är utbildad Satyananda Yoga lärare.
Swami Satyananda spred yoga i världen med hjälp av sina sannyasins under 50 år och Satyanandayoga finns nu över hela världen. Under World Yoga Convention 2013 meddelade Swami Niranjan att det yoga nu behöver är att bevaras, stärkas och hållas samman. Som ett led i detta håller vi denna fördjupningskurs för att du ska få möjlighet att både fördjupa dig i Satyananda Yoga och inspireras av dina kollegor och yogavänner runtom i landet.

Det egna praktiserandet och fördjupningen är viktigt för en yogalärare. Genom det kommer kunskapen (vidya) att naturligt förmedlas till de omkring dig.

För dig som är aktiv lärare finns ett begränsat antal tillfällen att få hålla i något pass för att sedan få feedback från gruppen. Det är en mycket bra möjlighet att utvecklas som lärare. Både aktiva och inaktiva yogalärare är välkomna.

Kursens innehåll:

• Asana, pranayama, yoga nidra & meditation
  • Nadi Shodana med både kumbhaka (andningsuppehåll) och bandhas (lås).
  • Kirtan
  • Mouna varje samt några dagar i full tystnad
  • Diskussioner och reflektioner
  • Föreläsningar