Hormonell balans -  Workshop med Lena Jayatma Setterwall 7-8 mars

Genom hela livet påverkas vi av hormoner, men några perioder i livet är mer omvälvande.
I tonåren när vi får vår första mens, när vi blir gravida och när vi kommer in i klimakteriet. Den här kursens innehåll riktas till tiden före och under klimakteriet. Ju tidigare vi förbereds för den omställning ett klimakterium är desto smidigare blir det att ta sig igenom de stora förändringar kropp och sinne utsätts för.
Det är vanligt att komma in i för-klimakteriet redan vid 40 års ålder. Det kan visa sig på olika sätt som t.ex. svårare att sova, humörsvängningar, svettningar på natten. Du behöver inte vänta med att delta i denna kurs tills du upplever besvär, med fördel kommer du innan dess. Yoga har visat sig vara väldigt effektivt för att balansera och reglera det endokrina systemet och hormonella flöden i kroppen.
Den mentala och emotionella inställningen till klimakteriet är en viktig del i hur vi mår därför kommer du också få lära dig tekniker för att stärka sinnet och balansera emotioner.

Ur kursens innehåll:

• Asanas – kroppspositioner och rörelser
  • Pranayama – andningsteknik
  • Satyananda Yoga Nidra
  • Meditation
  • Föreläsning & diskussioner

Det är inte lämpligt att delta i kursen om du har hormonell cancer. Då är mjukyogan ett bättre
alternativ.
Plats: Gävle Yogaskola
Dag & tid: lördag 7 mars kl 10-16 & söndag 8 mars 10-14.
Pris: 1300 kr
Kursledare: Lena JayAtma, driver Lavandula Yogaskola i Katrineholm sedan 2000 och författare till boken ”Satyananda Yoga”.

Lena Jayatma Setterwall

För mer info om hur vi behandlar dina uppgifter läs här