WORKSHOP: SOUND HEALING MED PREM GEETAM
Lördag 24 februari

Sound Healing med Tibetanska klangskålar
I denna session tar Prem Geetam med Dig på en avslappnande och helande ljudresa där hon använder sig av tibetanska klangskålar varvat med mantran och andra harmoniska instrument. Du ligger bekvämt ner på yogamattan och låter dig badas av ljudet och vibrationerna.
Tibetanska klangskålar har används för healing och meditation sedan urminnes tider och kan tysta vårt sinne och hjälpa oss att komma i balans.

Vi inleder klassen med några övningar och tekniker från yogan för att släppa på spänningar och skapa harmoni.
Vi fortsätter sedan med ett helande och avslappnande klangbad med tibetanska klangskålar.

”What makes us feel drawn to music is that our whole being is music: our mind and body, the nature in which we live, the nature which has made us, all that is beneath and around us, it is all music”. – Hazrat Inyat Khan, Sufi Master

Pris: 380kr
Datum: 24/2
Tid: 13.00-14.30

Prem Geetam (Ida Bäckström) är Meditationslärare och författare till boken ”Vad sa du?”
Som 26:åring vaknade hon upp döv och fick senare cochlea implantat inopererade. Cochlea implanten gjorde att hon kunde höra ljud igen, men på ett helt nytt sätt, med hjälp av 21 elektroder.
På en resa på Bali så upptäckte hon Sound Healing och kände ett starkt inre kall att lära sig mer. Hon lärde sig i sitt arbete med ljud att utgå från känslan istället för hörseln. Att dela från hjärtat helt enkelt.
Under dom senaste 6 åren har hon delvis bott på ett ashram i Nepal där hon ägnat sig åt att fördjupat sin meditations praktik.
Hon jobbar idag med att ordna retreater i både Sverige och Nepal och håller i workshops på olika yogastudios runtom i Sverige.