YOGARESA TILL PAROS,  18-24 SEPTEMBER 2021
med Gävle Yogaskola

Vi åker återigen till ön Paros i Grekland för en sex dagar lång yogaretreat. Retreatet är beläget vid stranden i ett område med sanddyner, cederträd, grottor och klart vatten. Husen är ekologiskt konstruerade med miljövänligt byggmaterial. Precis utanför yogacentret ligger en vacker, enskilt belägen strand med klart, blått vatten. Avståndet till den pittoreska lilla staden Naoussa är 4 km.
Maten vi äter är näringsrik och ekologisk vegetarisk/vegansk mat lagad på grönsaker från trädgården och lokala producenter.

Mattias Gopala Hagman
Maria Sloka Hagman

Kurspris: 10.200:-
I priset ingår del i dubbelrum, två måltider/dag samt kursen (se schemat). I mån av plats kan vi erbjuda enkelrum, tillägg 1500:-.
I priset ingår ej:
Flygresa (och färja om du flyger till Mykonos eller Athen).
Transfer (Taxi från flygplatsen kostar 43 € och från hamnen 30 €. Taxin kan ta fyra personer). Kontakta oss om du vill ha hjälp med att boka transfer.
Betalningsinformation

Anmälningsavgift 2500:- betalas in till Bankgiro 5270-6819 eller
Swish 123 1569 177, Gävle Yogaskola efter bekräftad anmälan. Anmälningsavgiften reserverar din plats till retreaten och återbetalas ej.  Resterande kursavgift betalas in enligt kallelsen och återbetalas endast om din plats fylls av en annan deltagare. Kolla gärna upp om din hemförsäkring innefattar en reseförsäkring.
Kursstart
Retreatet startar kl 17.00 lördag 18 september och avslutas kl 12.00 fredag 24 september.
Att ta sig till Paros:
alt. 1: Flyg Arlanda-Athen-Paros
alt. 2 Flyg Arlanda-Athen. Därefter båt till Paros, pris ca 45 € (restid ca 3,5 tim). Du kan ta båten antingen från Pireus eller Rafina.
Finns naturligtvis andra öar att flyga till för att sedan ta färjan till Paros.
Hitta flygresor på tex: momondo.se, sas.se, skyscanner.se, tripmonster.se
Färjtider och priser: https://www.ferriesingreece.com/

Dagsschema:
07.00-09.00 Yoga: mantra, asana, pranayama & meditation.
9.30 Frukost
Fri tid, vissa dagar gemensam utflykt, frivilligt.
17.00-18.30 Yoga: yin yoga &
yoga nidra.