Kursinformation

Vi lär ut klassisk yoga för hela människan med betoning
på meditation, mindfulness, avslappning och stresshantering

Kurserna är uppbyggda som en process. Det innebär a­tt vi gradvis går djupare med yogaövningarna och bygger vidare på de övningar som vi gått igenom på tidigare lektioner. Den här processen är väl genomtänkt i förväg.  Men strukturen är inte stel, det är en generell struktur som läraren kombinerar med sin intuition och känsla för gruppen vid lektionstillfället. Det säkerställer att ingen i gruppen blir lämnad åt sitt öde. Gruppen avancerar som en helhet under kursens gång.
Det krävs inga förkunskaper i yoga för att delta på våra grundkurser. Trots att dessa kurser är upplagda för nybörjare är de också välgörande för elever med tidigare yogaerfarenhet.
Fortsättningskurserna bygger på grundkursens tekniker. Varje fortsättningskurs har också ett speciellt tema.
Fördjupningskurserna inkluderar både teori och praktik och är lämplig för dig som vill gå ännu djupare i yogasystemet och inte bara göra yoga, utan även börja leva yoga.
Alla våra kurser innehåller de fyra grundmomenten yogaställningar, andningsövningar, djupavslappning och sittande meditation. Beroende på kurstyp är dessa övningar anpassade för att tillgodose behoven för de olika grupperna. Till exempel sitter vi endast ca 5 minuter i meditation på grundkursen för att gradvis öka längden på fortsättningskurserna.

Plats

Gävle Yogaskola, Norra Skeppsbron 7 A.

Betalning

• Ange namn och dag samt vilken kurs det gäller vid betalning!
• Kursavgiften betalas via bankgiro 5270-6819 eller Swish 1231569177

​​​Vi tar även emot betalningar via epassi.

• Kursavgiften återbetalas normalt ej efter kursens början.
Du får även gå på andra kurser under innevarande period utan kostnad i mån av plats.

EPASSI

Om du genom din arbetsgivare har friskvårdsbidrag med ePassi betalar du kursavgiften från epassi-appen. Du sätter sedan in eventuell resterande del av kursavgiften via bankgiro 5270-6819 Gävle Yogaskola eller Swish 1231569177

Bra att tänka på

• Stäng av din mobiltelefon helt innan du kommer in i lokalen. Detta för att inte störa andra, men också för din egen skull.
  • Ät inte en större måltid direkt innan yogalektionen.
  • Ha sköna och lediga, ej åtstramande kläder på dig.
  • Yogamattor, filtar, kuddar och meditationspallar finns på yogaskolan
  • Använd inte parfym, tänk på att många är allergiska/känsliga för dofter.
  • Inne i yogarummet praktiserar vi ”mouna” (tystnad) – undvik prat som inte är direkt relaterat till undervisningen.
  • Drick inte vatten under lektionen. Detta stör processen som yoga sätter igång i kroppen.
  • Även utanför yogarummet bör högljudda samtal undvikas.
  • Om möjligt, fortsätt vara lite tyst en stund efter lektionen. Låt det ”sjunka in”.

Ovanstående är till för att Du ska få ut så mycket som möjligt av Din yogakurs.

Vid frågor:
info@gavleyogaskola.se